Meer over de inhoud
Basiskennis Boekhouden (BKB®)
- De balans.
- Veranderingen in de balans.
- Grootboekrekeningen.
- Hulprekeningen van het eigen vermogen.
- Journaal.
- Omzetbelasting en kortingen.
- Dagboeken en subadministraties.
- Inkopen en verkopen.
- Duurzame productiemiddelen.
- Kostensoorten.
- Permanence.
- Kolommenbalans, eindbalans en resultatenrekening.
- Computerboekhouden.
- Online examentraining
Basiskennis Loonadministratie (BKL®)
Dit onderdeel bestaat uit twee delen:
Loonheffingen niveau 3
- Dienstbetrekking en inhoudingsplicht.
- Loonbegrip.
- Loonheffingen.
- Loonaangifte en betalen loonheffingen.
- Sancties rond loonheffingen.
- Formulieren.
- Examentraining.
Arbeidsrecht en sociale zekerheid niveau 3
- Arbeidsovereenkomsten en overige arbeidsverhoudingen.
- Collectieve arbeidsovereenkomst.
- Einde arbeidsovereenkomst.
- Medezeggenschap.
- Arbeidsomstandigheden en arbeidstijden.
- Sociale zekerheidswetten.
- Arbeidsongeschiktheid en ziekte, Wet arbeid en zorg, Werkloosheidswet.
Basiskennis Calculatie®
- Verkoopprijsberekeningen
- Handelskennis
- Rekenen
- Goederenhandel
- Kostprijsberekeningen
- Grafieken en diagrammen
- Verzekeringen
- Examentraining.
Zakelijke correspondentie Nederlands
Dit deel bestaat uit twee modules: Correspondentie Nederlands en Zakelijke Correspondentie Nederlands. Verschillende soorten brieven en andere vormen van correspondentie worden behandeld:
Klachtenbrieven
In dit eerste onderdeel is er aandacht voor de opbouw van een klachtenbrief. Je leert hoe je een klacht correct onder woorden brengt en hoe je om een oplossing vraagt of juist een oplossing voorstelt. Ook leer je hoe je een klachtenbrief beantwoordt en hoe je omgaat met een klacht van een zakelijke relatie.
Circulaires en aanmaningen
Het onderscheid tussen een verkoopbrief en een informele brief wordt behandeld, evenals de opbouw ervan. Ook de kenmerken van een betalingsherinnering en een aanmaning worden besproken.
Sollicitatiebrieven
In dit onderdeel leer je alles over de sollicitatieprocedure. Na afloop weet je hoe je op een juiste manier de ontvangst van een sollicitatiebrief kunt bevestigen en kun je een sollicitant uitnodigen voor een gesprek.
Zakelijke brieven
De vaste onderdelen van een zakelijke brief worden besproken, denk aan: juiste schrijfwijze, de vormgeving en plaats van deze onderdelen, de adresserings- en aanhefmogelijkheden, de betreft regel, evenals de vormgeving en schrijfwijze van de bijlagen van een brief. Natuurlijk ga je ook zelf aan de slag met het opstellen van een zakelijke brief.
Schrijfstijl, spelling en grammatica
Na afloop van dit onderdeel kun je grammaticaal correcte zinnen formuleren die geen stijlfouten bevatten en kun je, naast een correcte interpunctie, ook de correcte spelling toepassen in brieven, e-mails en memo’s (met als uitgangspunt het Groene Boekje). Aan het einde van dit onderdeel kun je ook een correcte schrijfstijl in brieven, e-mails en korte teksten hanteren en kun je ook andermans teksten op juiste spelling controleren.