Inhoud van de opleiding HBO-programma Multimediamanagement en -consultancy
De opleiding biedt een grondige introductie op alle aspecten van samenwerken, adviseren en managen op tactisch/strategisch niveau en daagt je uit de opgedane kennis direct toe te passen in de praktijk.
In de opleiding komen o.a. de volgende modules aan bod.
Mediastrategie
In de module Mediastrategie leer je om een mediastrategie te schrijven, beoordelen, en effectief uit te voeren binnen het gestelde marketingcommunicatieplan.
Media consultancy
In deze module verdiep je je in adviesvaardigheden binnen het beroepenveld. Onderwerpen die aan bod komen zijn: de rol van een mediaconsultant, contractering, het opstellen van een contentstrategie, het inzetten van communicatiekanalen en de implementatie.
Projectmanagement IPMA-D
Je maakt kennis met de theoretische en praktische kanten van projectmanagement volgens de IPMA-methode. Er is o.a. aandacht voor het begeleiden van projectteams, interactie, persoonlijke effectiviteit en het beheersen van aspecten als kosten, tijd en kwaliteit gedurende een project. De opleiding Projectmanagement bereidt perfect voor op het examen IPMA, niveau D.
Accountmanagement en relatiebeheer
Na afronding van de module Accountmanagement en relatiebeheer heb je kennis van de basisbegrippen in account- en relatiemanagement en kun je zelfstandig commerciële analyses uitvoeren (SWOT, DMU, CRM). Daarnaast ben je in staat een klantgerichte waardepropositie te presenteren en een verkoopgesprek op te stellen en uit te voeren door middel van een presentatie voor een specifieke account en/of prospect.
Adviesvaardigheden - Advanced
De module Adviesvaardigheden advanced draagt bij aan het ontwikkelen van adviesvaardigheden die aansluiten bij je persoonlijke kwaliteiten en eigenschappen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw advies wordt aangenomen? In deze module wordt hier uitgebreid op ingegaan. Je leert een effectieve advieshouding aan te nemen die aansluit bij jouw persoonlijke stijl. Daarnaast wordt het adviesproces behandeld en werk je aan je presentatie.
Praktijkintegratiemodule Verdieping multimediamanagement
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. Tijdens deze module ga je een opdracht uitvoeren voor een mediaproject (inclusief een adviestraject) van een opdrachtgever uit de beroepspraktijk of uit je omgeving (vrijwilligerswerk, vriendenkring of maatschappelijk vraagstuk). Je voert zelf een intakegesprek met de opdrachtgever, doet onderzoek naar het onderliggende vraagstuk en brengt op basis daarvan een advies uit voor de aanpak van het vraagstuk. Na akkoord van de opdrachtgever op het advies, schrijf je een projectplan om op basis van dit advies tot een oplossing te komen voor het vraagstuk.