De opleiding bestaat uit de volgende modules:
Mensgericht ontwerpen en testen
Tijdens de module Mensgericht ontwerpen en testen ontdek je hoe mediaproducten steeds beter uitgediept en geoptimaliseerd kunnen worden. Door verschillende fases (ontwerpen, testen en verbeteren) wordt er een begrijpelijk en bruikbaar mediaproduct gerealiseerd. Je maakt kennis met verschillende methoden zoals PDCA, Lean en Scrum.
Grafisch ontwerpen
Vormgeving is overal: van een pak hagelslag tot een mooi spannend boek. Al deze ontwerpen zijn door iemand gemaakt, in de meeste gevallen door een grafisch ontwerper. Grafisch ontwerpen gaat verder dan vormgeven; het gaat om creëren, ideeën uitwerken en communiceren met opdrachtgevers. Deze module geeft basiskennis en vaardigheden op het gebied van grafisch ontwerpen. Aan het eind van de module is het gehele proces doorlopen van briefing en concept tot eindpresentatie.
Adobe InDesign CC 2023
In deze module leer je op een professionele manier documenten op te maken met behulp van Adobe InDesign. Je leert lay-outs ontwerpen voor zowel drukwerk als digitale distributie.
Adobe Illustrator CC 2023
In deze module leer je op een professionele manier vectorafbeeldingen creëren en bewerken met Adobe Illustrator. Na afronding van de module kun je illustraties en grafische ontwerpen maken voor zowel digitale als drukwerktoepassingen.
Brand design & management
Merken als CocaCola, Apple en MacDonald’s zijn wereldberoemd. In deze module leer je hoe een dergelijk sterk merk wordt ontwikkeld. Je doet vaardigheden op in het ontwerpen van een merk, het meten van een succes van een merk en het toepassen van merken in jouw mediaproducten.
In de module komen drie gangbare modellen aan bod: Merk-Wijzer, het Brand-BASICS-model en het Customer brand journey-model. Ook besteedt de module uitgebreid aandacht aan het analyseren van merken, het relateren hiervan aan het gevoerde merkbeleid en het doen van voorstellen om wijzigingen in de branding van een merk aan te brengen. Ook is er aandacht voor de rol van gesprekspartner voor merkverantwoordelijken in organisaties.
Identiteit en imago
Je leert in deze module een analyse uitvoeren m.b.t. de identiteit en het imago van een organisatie en een basis voor het gewenste imago creëren door middel van een sustainable corporate story. Ook leer je identiteit en imago strategisch en tactisch beïnvloeden met behulp van modellen en technieken zoals de gap-analyse, het linkage-model van Grunig en Hunt en het 7-stappenplan van Van Riel.