ITIL® 4 Foundation
ITIL® wordt wereldwijd door miljoenen IT-ers gebruikt om organisaties te ondersteunen en is dan ook het meest gehanteerde best practice framework voor IT-servicemanagement ter wereld. Deze module laat zien hoe de verschillende componenten en activiteiten van een serviceorganisatie samenwerken en zo meerwaarde bieden. Ook ontdek je hoe deze componenten op een flexibele manier gecombineerd kunnen worden om de serviceorganisatie op peil te houden. Je leert over de ITIL® richtinggevende principes, governance, de ITIL® servicewaardeketen, ITIL® practices en continue verbetering. Tezamen vormen deze onderdelen het ITIL® service value systeem (SVS).
Met deze module behaal je het ITIL® 4 Foundation-certificaat.
Microsoft 365
Deze module gaat in op de verschillende componenten van Microsoft 365, zoals OneDrive, SharePoint en Teams. Je leert deze installeren, configureren, beheren.
Met deze module behaal je het certificaat MD-101.
AMBI e-CF Infrastructure
Wat heeft de business nodig? En hoe kan dit vertaald worden naar de IT-infrastructuur? Deze vragen staan centraal in de module AMBI e-CF Infrastructure. Na afronding ben je in staat om zelfstandig IT-infrastructuurgerelateerde handelingen van lage complexiteit uit te voeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bevragen van een dataset, het herkennen van fouten in de dienstverlening en het toepassen van een escalatieprocedure met behulp van voor de handeling relevante methoden en technieken, zoals SQL.
Met deze module behaal je het AMBI e-CF Infrastructure-certificaat.
Inleiding cloud computing
Deze module legt een stevige basis op het gebied van cloud computing. Je leert bijvoorbeeld over de toepassing, techniek, invloed op de organisatie en gangbare cloud computing-platforms. Na afronding ben je in staat een bijdrage te leveren aan de implementatie van cloud computing in een organisatie.
Je rondt deze module af met een eindopdracht, maar kunt desgewenst ook het EXIN-examen Cloud Computing Foundation afleggen.
IT-management en governance (incl. COBIT)
De (be)sturing van de IT organisatie is essentieel om gecontroleerde wijzingen in de IT dienstverlening uit te kunnen voeren. Daarbij is niet alleen de dagelijkse sturing (management) van belang, maar ook de wijze van besturing (governance).
In deze module analyseer je de inrichting van de IT Governance en -management in een IT-organisatie en stel je mogelijke verbeterpunten vast. Daarbij houd je rekening met nationale en internationale regelgeving en compliance eisen en maak je gebruik van algemeen geldende procesmodellen, zoals COBIT.