“Goede werknemers wil je niet kwijt. Daarom moet je ze binden en boeien. Toen Coen in een studietussenjaar bij ons kwam werken, wisten we direct dat hij een blijvertje was. Daarom deden we hem een jaar later − toen hij voor een nieuwe studie wilde vertrekken − een voorstel: ‘Als je bij Prijsvergelijken.nl blijft werken, betalen wij je studie’. Onder voorwaarde dat de studie te combineren was met zijn baan en de opgedane kennis toepasbaar was in zijn werk als productmanager.
Sneller schakelen
Dat Coen voor de grafische kant koos, was geen verrassing; daar liggen zijn ambities. Bovendien wordt ons bedrijf er beter van. Online omgevingen vertalen zich tegenwoordig steeds meer in beeld dan in tekst en omdat je als bedrijf niet achter wilt lopen, is het goed om in die ontwikkeling te investeren. Dat deden we al door de vormgeving altijd uit te besteden aan externe professionals. Maar nu we die grafische kennis door Coen in huis hebben, kunnen we hiermee sneller schakelen. Hoewel hij nog maar sinds september vorig jaar bezig is, zien we al enorme potentie. Hij kan de vertaalslag heel snel maken: wat hij vandaag leert, schudt hij morgen bij ons uit zijn mouw.
Investeren in personeel
Omdat we merken dat we nu al de vruchten plukken van Coens studie, willen we onze andere werknemers ook de kans geven hun kennis uit te breiden. Natuurlijk, investeren in je personeel blijft een risico. Want wie geeft je de zekerheid dat ze bij je blijven? Maar als je niet investeert, loop je het risico dat je bedrijf niet verder groeit. Wat heb je dan liever? Bedrijven moeten zich − net als mensen − blijven ontwikkelen.”